حجت الاسلام فاطمی

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی  روز هشتم شوال به مناسبت تخریب قبور ائمه ی بقیع در حوزه علمیه باقرالعلوم مشهد فرمود :

هشتم شوال هر سال یادآور فاجعه ای دردناک برای عالم اسلام و به ویژه برای پیروان مکتب اهل البیت علیهم السلام است, تخریب بارگاه مطهر چهار امام معصوم آرمیده در بهشت بقیع به دست مزدوران فرقه ضاله وهابیت داغی سنگین بر قلوب شیعیان و حتی مسلمانان گذاشته که التیام آن جز با نابودی این مزدوران و اربابان آنها و احداث حرمی بزرگ بر روی آن مزارهای مقدس محقق نخواهد شد...

به ادامه مطلب بروید...


عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: این جنایت عظیم مانند سایر ظلم ها و جنایات شبکه استکباری پیش از هرچیز رسواکننده ی چهره ی پلید آنان و نشان دهنده خوی درندگی آنها است. رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: طبیعتا دشمن درصدد است تا جایی که امکان دارد برای بهره برداری از این مساله؛ با منحرف نمودن اذهان و افکار، این اتفاق را یک اختلاف مذهبی عنوان نموده و از طریق عوامل مزدور خود چه در شیعه و چه در اهل تسنن از این آب گل آلود ماهی بگیرد.

فاطمی افزود: متاسفانه در این ایام شاهد هستیم که عوامل نفوذی دشمن در بین تشیع وجریان های افراطی شیعه و برخی از “به ظاهر شیعیان جاهل و نادانبه بهانه تولی و تبری و با برداشت غلط از این فرع بزرگ دین دست به اقداماتی می زنند که موجبات تفرقه و اختلاف افکنی را فراهم می نمایند. لذا لازم است با نگاهی دقیق به مساله تولی و تبری و تبیین صحیح آن،از هرگونه سوءاستفاده و برداشتهای عامیانه و انحرافی جلوگیری نموده و با روشنگری عالمانه زمینه را برای تقویت وحدت امت اسلام فراهم نماییم. *اهمیت تولی و تبری مدیر سابق سطح یک حوزه علمیه خراسان گفت : پیامبر بزرگوار اسلام در ضمن حدیثی فرمودند: “محکم ترین و مطمئن ترین رشته ی ایمان به خدا, حب در راه خدا و بغض در راه خدا و توالی اولیاء خدا و تبری از دشمنان خدا است”(اصول کافی، شیخ کلینی، ج ۲، ص ۷۵، کتاب ایمان و کفر، ب الطاعه و التقوا، ح ۴٫)

حجت الاسلام فاطمی گفت:‌ در روایت دیگری، برید عجلی می گوید نزد امام باقر علیه السلام بودم شخصی که از خراسان با پای پیاده تا مدینه آمده بود وارد برحضرت شد؛ پاهایش در اثر پیاده روی دچار مشکل شده بود.خطاب به حضرت عرض کرد:یابن رسول الله به خدا قسم آنچه که مرا با این همه سختی ها به دیدار شما کشاند محبت شما اهل البیت بود. حضرت فرمودند: به خدا قسم که اگر حتی قطعه سنگی ما را دوست داشته باشد با ما محشور خواهد شد. و بعد فرمود: ” هل الدین الا الحب” آیا دین چیزی غیر از همین محبت است؟(تفسیر عیاشی، محمد بن مسعود عیاشی، ج ۱، ص ۱۶۷، ح ۲۶٫ )به طور کلی آنچه که از روایات در باب “تولی و تبری” مستفاد می شود این است که تمام دستورات و تعالیم دین برای رسیدن به مقام تولی و تبری است. *معنای تولی و تبری: این استاد حوزه علمیه خراسان گفت: تولی یعنی “دلبستگی و دلدادگی به جبهه حق” و تبری یعنی “بیزاری جستن و تنفر از جبهه باطل”یکی از برداشت های ناقص و غلط از معنای تولی و تبری، منحصر کردن آن در برخی اشخاص و افراد است در حالی که با کمی تآمل در آیات و روایات این نکته به دست می آید که مصداق تولی، شجره ی طیبه ولایت الهیه است که از خدای متعال شروع می شود و در انبیاء و ائمه علیهم السلام ادامه می یابد و در عصر غیبت شامل ولی فقیه و زمامدار امور مسلمین می شود چرا که ولایت فقیه استمرار ولایت پیامبر و ائمه ع است. و مصداق تبری، شجره ی خبیثه ولایت ظاغوت است که از ابلیس شروع می شود و در تمامی ظلمه و مستکبرین الی یوم القیامه استمرار می یابد.

فاطمی ارفع افزود: منحصر کردن مساله مهم برائت و تبری، صرفا در یک مقطع تاریخی، یک خطای استراتژیک از طرف برخی شیعیان است که متاسفانه همین مساله باعث اختلاف افکنی در صفوف مسلمین هم شده است.خدای متعال در قرآن کریم در موارد متعددی اشاره به تقابل دو جبهه ی حق و باطل می نماید که به عنوان نمونه آیه شریفه ۲۵۷ سوره مبارکه بقره را ذکر می نماییم: “اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ   خدا ولیّ کسانی است که ایمان آورده اند; آنان را از ظلمت ها به سوی نور بیرون می برد، و کسانی که کفر ورزیده اند اولیای آنان طاغوت ها هستند که آنها را از نور به سوی ظلمت ها بیرون می برند. اینان اهل آتش اند و در آن جاودان خواهند بود. براساس این آیه شریفه تولی یعنی دلبستگی به جریان نور که همان جبهه ولایت الله می باشد و تبری یعنی بیزاری از جریان ظلمت که همان ولایت طاغوت می باشد منحصر کردن برائت در اتفاقات پس از رحلت پیامبر ص برداشتی ناقص و خطاست. عضو شورای شهر مشهد گفت: وجود مقدس مولایمان امیرالمؤمنین علیه السلام در نامه ۶۲ نهج البلاغه در تبیین دلیل یاری نمودن خلیفه اول جناب ابوبکر اینگونه می فرمایند: ” آنگاه که پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم به سوى خدا رفت، مسلمانان پس از وى در کار حکومت با یکدیگر درگیر شدند. سوگند به خدا نه در فکرم مى ‏گذشت، و نه در خاطرم مى ‏آمد  که عرب خلافت را پس از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم از اهل بیت او بگرداند، یا مرا پس از وى از عهده دار شدن حکومت باز دارند، تنها چیزى که نگرانم کرد شتافتن مردم به سوى فلان شخص بود که با او بیعت کردند. من دست باز کشیدم، تا آنجا که دیدم گروهى از اسلام باز گشته، مى‏ خواهند دین محمّد صلّى اللّه علیه و آله و سلّم را نابود سازند، پس ترسیدم که اگر اسلام و طرفدارانش را یارى نکنم، رخنه‏ اى در آن بینم یا شاهد نابودى آن باشم، که مصیبت آن بر من سخت‏تر از مساله غصب خلافت بود، که خلافت کالاى چند روزه دنیاست و به زودى ایّام آن مى‏ گذرد چنانکه سراب ناپدید شود، یا چونان پاره‏ هاى ابر که زود پراکنده مى‏ گردد. پس در میان آن آشوب و غوغا بپا خاستم تا آن که باطل از میان رفت، و دین استقرار یافته، آرام شد

حجت الاسلام فاطمی ارفع گفت: متاسفانه در این مقطع حساس تاریخی شاهدیم عده ای به اسم طرفداری از ولایت حضرت امیر سلام الله علیه به خود اجازه هرگونه بدگویی و ناسزا به مقدسات اهل سنت را می دهند و در پاسخ به انتقادات دلسوزانه علمای بزرگ اسلام؛ مساله ی تبری را مطرح نموده و بابرداشت غلط از این مفهوم مبارک آب به آسیاب دشمن ریخته و زمینه را برای تحرکات خبیثانه دشمن فراهم می کنند. چطور این ها خود را پیرو مولا می دانند و حال آنکه “زندگی بیست و پنج ساله علی (ع) در این دوره، حاکی از دخالت فعال و کمک و حمایتی است که از روی کمال دلسوزی نسبت به اسلام و جامعه مسلمانان انجام می گرفته است. پاسخ ها و راهنمایی های آن حضرت به خلفای زمان درباره مسائل سیاسی و نظامی و اجتماعی و غیره؛ در نهج البلاغه و دیگر کتب حدیث و تاریخ نقل شده و شاهد تردیدناپذیری است بر این شیوه در زندگی امام” (مقام معظم رهبری کتاب انسان ۲۵۰ساله ص۶۵)

فاطمی ارفع گفت : حضرت در این نامه باصراحت به مصلحتی بزرگتر از مساله خلافت اشاره می کنند و به خاطر همین مصلحت بیست و پنج سال نقش وزیر برای خلفای زمان را ایفا می نمایند (انا لکم وزیرا خیر لکم منی امیرا-خطبه ۹۲) و آن مصلحت، حفظ اسلام و مسلمین است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: کدام انسان فهیمی است که نداند دشمن پلید و قسم خورده ی اسلام در این آخرالزمان به محو و نابودی اسلام کمر بسته و از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و نخواهد کرد؟!

فاطمی افزود : مدعیان دروغین دفاع از ولایت امیرالمومنین ع بدانند که رسالت شیعه فراتر از این است که خود را درگیر اختلافات مذهبی نماید و امکانات عظیم خود را در راه مقابله با یک فرقه ضاله که تنها یکی از شاخ و برگ های شجره خبیثه است مصروف دارند.رسالت شیعه اتحاد عالم اسلام برای مقابله با طواغیت زمان است که یقینا همین راه تنها راه زمینه سازی برای ظهور مولایمان حضرت بقیه الله است.

استاد حوزه علمیه خراسان گفت : بی شک امروز مصداق بارز و آشکار طاغوت، فرعون و نمرود زمان، استکبار خبیث جهانی به سرکردگی آمریکا و اسراییل است که هدفی جز نابودی مکتب توحید و خداپرستی ندارد. و شعار الهی “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسراییلمصداق تبری و برائتی است که از فروعات اساسی شریعت مقدس اسلام است.

در خاتمه ی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فاطمی گفت: و مصداق آشکار شجره ی طیبه، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و رهبر الهی آن، همان ابراهیمی است که برای شکستن بت های نمرودی ندای توحیدش در سرتاسر عالم طنین انداز شده و این ندای ملکوتی نویدبخش آمدن منجی موعودی است که با آمدنش توحید و خداپرستی را برای همیشه در این کره خاکی اقامه نماید. 

وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ.